In the meantime ...

20 februari 2022 - Harkema, Nederland

We zijn ondertussen zo'n 3,5 maand maand verwijderd van ons vertrek naar Scandinavië. Om er zeker van te zijn dat we een overnachtingsplek hebben op een aantal delen van onze reis ben ik de afgelopen weken op zoek geweest op Airbnb. Deze formule hebben we o.a. ook gebruikt op onze reizen door Australië in 2017 en 2018.

De plekken waar we zeker een aantal dagen zullen doorbrengen is inmiddels een airbnb overnachtingsplek vastgelegd. Soms een luxe hut, maar soms ook bij mensen thuis waar we een soort appartement hebben met een keukentje, douche, wc en een slaapkamer. Er is zelfs een hut op de rotsen boven het fjord met een prachtig uitzicht.

Ook wil ik op een paar plekken de vrijheid hebben om ter plaatse wat leuks te vinden. We zijn niet in de piek vakantieperiode dus dat moet nog wel lukken zijn om iets te vinden. Op de terugreis vanuit Kristiansand naar Denemarken pakken we de boot. Ook deze overtocht is nog niet definitief vastgelegd. We hebben dus flexibele mogelijkheden.